dinsdag 1 februari 2011

mijn zielig hondje.....

Heeft afgelopen zondag zijn pootje gebroken....

We waren lekker aan het wandelen en Odie liep over de bevroren akker te banjeren en toen ik hem riep kwam hij heel enthousiast naar me toe gerend en een halve meter bij me vandaan ging het mis, hij viel en brak zijn pootje!
Ik had vrij snel in de gaten wat er gaande was en hij jankte zooooo hartverscheurend....
Ik heb hem de hele weg naar huis gedragen en dat viel met zijn 13 kilo niet mee om een kilometer naar huis te lopen en mijn arm kan ik nog steeds amper gebruiken.
Eenmaal thuis snel de dierenarts gebeld en ik moest naar de weekendarts in Budel en eenmaal daar hebben ze foto's gemaakt en ja hoor, zijn pootje was op 2 plaatsen gebroken (middenhandsbeentjes als dat bij een hond tenminste ook zo heet)

Het lukte niet om te spalken omdat meneertje nogal kromme voorpoten heeft en de zwelling was enorm! Dus de spalk weer eraf en de dierenarts wilde geen pijnstillers meegegeven omdat hij er maar aan moest wennen dat hij zijn poot voorlopig niet kan gebruiken....

De 1e nacht was een drama, niks als janken en allebei konden we niet slapen dus ik heb gister mijn eigen dierenarts weer gebeld en ik kon direct komen. Bij de kleinste beweging deed het hem vreselijk pijn.
Gelukkig is mijn dierenarts wél een voorstander van pijnbestrijding dus ik kreeg hele zware medicatie mee.....Gelukkig vind odie dat spul lekker en volgens mij heeft hij in de gaten dat het goed voor hem is!

Afgelopen nacht ging het slapen al een heel stuk beter en hij jankt ook minder lijkt het wel, waarschijnlijk werken de pijnstillers al goed ondanks ze pas na 4 dagen op volle sterkte werken.
Op dit moment lijkt het alsof hij er al beter mee uit de voeten (poten) kan en soms lijkt het zelfs alsof hij zich ietsiepietsie aan het aanstellen is, maar goed!

Komende donderdag moeten we terug naar de dierenarts en als de zwelling dan minder is gaan ze het pootje spalken..... dat scheelt denk ik ook wel veel pijn.

Voorlopig veel vertroetelen en bij elk plasje naar buiten dragen en geduldig wachten tot hij door heeft hij hoe hij met 3 pootjes zijn behoefte moet doen!



Kijk toch eens hoe zielig hij is...... En hij kan nóg véél zieliger kijken!


2 opmerkingen:

Unknown zei

aaah hij kijkt idd wel heeeeeel zielig hilde....maar ja, een gebroken pootje is niet fijn [weet jij ook alles van] dus een extra vertroetelbeurt is helemaal niet erg :D

Maja Rijkers zei

Aaaah, ja hij is inderdaad zielig. Gelukkig heeft je eigen dierenarts wel iets gegeven voor de pijn. Wat een @#^$?>* die andere zeg! Hoop voor hem én jou dat het snel wat beter gaat.